Wednesday 7 May 2014

Rahsia Penyakit Melalui Jari

Pernahkah terfikir bagaimana cara paling mudah mengesan kehadiran penyakit untuk keseluruhan anggota badan? jari kita mampu bongkarkan rahsianya. 5 jari yang terdiri jari telunjuk, jari tengah, jari manis, jari kelingking dan ibu jari mmpunyai bhg tersendiri:
i.   Jari telunjuk    : usus
ii.  Jari tengah      : Jantung
iii. Jari Manis       : Imuniti 
iv. Jari kelingking : Rahim/Tulang Belakang
  • Jika ruas jari kehitaman itu maknanya badan kita dipenuhi dengan racun dan toksik. perkara tersebut boleh menyebabkan badan kita dijangkiti sembelit.
  • Tapak tangan berbintik bmakna masalah angin. 
  • Tapak tangan yang berpeluh atau lembab, ia menunjukkan bahawa badan mudah diserang sel2 kanser.
  • Jika perut ibu jari berwarna biru kehijauan maknanya seseorang itu mengalami masalah resdung, alergi, dan penyakit paru2. Sekiranya, perut ibu jari kelihatan urat hijau kebiruan maknanya anda seorang pengidap gastric.
  • Urat biru /hijau pada pergelangan tangan, tapak tangan, sepanjang jari dan betis kaki maknanya seseorang itu mengidapi stress atau tekanan dalam kehidupan sehariannya.
  • Bagi wanita, struktur jari kelingking memperlihatkan sistem dalaman mereka, kalau jari kelihatan meruncing atau bengkok, maknanya haid tidak teratur, keputihan, senggugut, dan berkemungkinan rahim jatuh.
  • Bagi wanita lagi, jika terdapat bulan sabit berwarna putih di setiap kuku jari. Ia bermakna anda mengalami hormon yang tidak seimbang berlainan sekiranya mempunyai bulan sabit yang berwarna putih pada ibu jari sahaja, ia menandakan anda seorang yang sihat. insyAallah.
Ramai manusia yang mengorbankan kesihatan pada satu ketika untuk mendapatkan wang ringgit, tetapi akhirnya terpaksa mengorbankan wang ringgit untuk mendapatkan kembali kesihatan yang hilang. 

Moga kalian bijak menjaga kesihatan, sesungguhnya kesihatan tubuh badan adalah suatu anugerah yang tidak ternilai daripadaNya. 

No comments:

Post a Comment