Sunday 21 October 2012

Aku Tetap Aku

aku cuma insan biasa kelahiran Selangor yang berasal dari keluarga yang miskin, memang sepatutnya aku tidak berkawan dengan kau dari awal lagi. terdapat banyak perbezaan antara kita tak kira dari segi darjat, cara hidup mahupun warna kulit. memang aku bodoh melakukan semua ini di usia semuda ini walaupun aku tahu yang aku tidak sesuai dengan kau dan aku sendiri tak yakin untuk bersama dengan kau. Yaa, memang aku tahu cinta itu merentasi batasan kaum, keturunan, darjat dan daerah tapi aku sentiasa percayakan kata2 ini "jodoh itu ditangan tuhan". ini semua telah ditulis dalam kisah hidup kita, inilah namanya takdir. tapi aku tetap aku, aku sehingga kini tidak dapat sembunyikan perasaan ini walaupun tidak pernah sesekali aku melafazkannya di hadapan kau. ruang yang kosong dihati manusia sering tercari2 untuk diisi samaada dengan kasih sayang, harapan, semangat mahupun seseorang dan tapi kadang2 apa yang datang kepada kita bukan seperti apa yang kita harapkan tapi yang ada kekecewaan, kesedihan dan kesunyian. ia amatlah perit bagi kita bila suatu keadaan yang kita rasakan betul tidak memihak kepada kita malah melukakan hati orang lain dan pada masa itulah kita amat memerlukan seseorang untuk membuatkan kita lebih tabah, dan bukan semua orang mampu membuat kita riang hati tapi yang satu itu pasti dapat melakukannya dengan sempurna. tapi aku tiada siapa untuk dirujuk tentang perkara ini melainkan... maafkan aku atas segala kesilapanku.

1 comment: